- Prace należy składać na portierni WIŚiG na ul. Balickiej 253C w Krakowie.
- Podkład DWG został udostępniony Uczestnikom na stronie konkursu [pobierz plik DWG].
- Nawierzchnie – należy zachować historyczną nawierzchnię z kamienia wapiennego, jej obrys jest pokazany czerwonym kolorem [pobierz plik dziedziniec drzewostan].
- Istniejąca roślinność może być przeprojektowana (niestety nie zachowały się informacje o historycznych gatunkach drzew, krzewów, bylin).
- Można zaproponować nowe wersje rozwiązań małej architektury (istniejąca fontanna jest dziełem współczesnym) i/lub wraz z lokalizacją na dziedzińcu zamkowym, uwzględniając okresu powstania i rozbudowy Zamku z końca XV-XVIII w.
- Altanę można usunąć i zaproponować inne rozwiązanie – plac otwarty/trawnik, zadaszenie – dla organizowanych wydarzeń i uroczystości. Sugeruje się demontaż części budowli garażu (budynek z czerwonymi wrotami) – na zdjęciach).
- Na dziedzińcu nic nie wolno budować. Można jedynie dodać elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci, elementy oświetlenia, lekkie tymczasowe zadaszenie, fontannę, tablice informacyjne, altanę).
- Wydruki plansz w formacie 100cm x 70cm należy przesłać w tubie lub odpowiednio zabezpieczone przed zniszczeniem.
- Prace należy przygotować w języku angielskim ze względu na międzynarodowy charakter konkursu. Współczesne fotografie Zamku Dubno
- A map in .dwg format has been uploaded to the Participants' the competition website [download DWG file].
- Surfaces – the historic limestone pavement should be preserved, its outline is shown in red, in the file "courtyard stand" link to the file: [download].
- Existing greenery can be re-designed (unfortunately information on historic species of trees, shrubs, perennials has not been preserved).
- New versions of small architectural solutions can be proposed (the existing fountain is a recent creation) and/or together with the location in the castle courtyard, taking into account the period of the creation and expansion of the castle from the end of the XV-XVIII century.
- The gazebo can be removed and the designers can propose another solution – open square/lawn, roofing – for organised events and celebrations. It is suggested to remove part of the garage building (the building with the red gates) – in the photos).
- Nothing should be built in the courtyard. Only small architecture elements may be added (benches, litter bins, lighting elements, light temporary canopy, fountain, information boards, gazebo).
- Printouts of the boards in 100cm x 70cm format should be sent in a tube or properly protected against damage.
- The competition work should be prepared in English due to the international character of the competition [photographs Zamek Dubno]
Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu ogłasza międzynarodowy konkurs studencki „Koncepcja zagospodarowania terenu przy Zamku Ostrogskich-Lubomirskich w Dubnie (Ukraina)” (Decision No. 67/2023 of the Rector of the Hugo Kołłątaj University of Agriculture in Kraków). Organizatorem konkursu jest Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu, przy udziale Narodowego Uniwersytetu Gospodarki Wodnej i Zarządzania Zasobami Naturalnymi w Równym (Ukraina) oraz Państwowego Rezerwatu Historyczno-Kulturalnego w Dubnie. Do pobrania:
- Załącznik 1 – Regulamin międzynarodowego konkursu studenckiego „Koncepcja zagospodarowania terenu przy Zamku Ostrogskich-Lubomirskich w Dubnie (Ukraina)”. (Annex no. 1 Rules of the International Student Contest Concept for landscaping of the area at the Ostrozky-Lubomyrsky Castle in Dubno Ukraine)
- Załącznik 1 do Regulaminu – Opis obszaru konkursu, (Annex no. 1 to the Rules of the Contest),
- Załącznik 2 do Regulaminu – Dobór roślin (poglądowa inwentaryzacja dendrologiczna), (Annex no. 2 to the Rules of the Contest),
- Załącznik 3 do Regulaminu – Karta zgłoszeniowa, (Annex no. 3 to the Rules of the Contest),
- Załącznik 4 do Regulaminu – Oświadczenie Uczestnika konkursu, (Annex no. 4 to the Rules of the Contest).
Nagrody:
I miejsce – 1000 euro,
II miejsce – 600 euro,
III miejsce – 400 euro.
Termin przyjmowania prac konkursowych: do 30 kwietnia 2024 r. Ogłoszenie wyników: czerwiec 2024 r.
Szczegółowych informacji udzielają: dr inż. arch. kraj. Magdalena Wilkosz-Mamcarczyk (magdalena.wilkosz-mamcarczyk@urk.edu.pl) oraz dr inż. arch. Barbara Olczak (barbara.olczak@urk.edu.pl).
Zapraszamy do udziału!
— Załącznik 1 do Regulaminu konkursu – Karta zgłoszeniowa projektu do konkursu,
— Załącznik 2 do Regulaminu konkursu – Oświadczenia uczestnika konkursu.
b) II miejsce – 1000 zł,
c) III miejsce – 500 zł.
Relacja prasowa i materiał wideo
I miejsce zajęła praca pt: Jaśkowice-Zdrój. Szkic o zapomnianym podkrakowskim uzdrowisku
Nagrodę pieniężną w wysokości 2000 zł otrzymał autor pracy: Adrian Musiał (woj. małopolskie).
Komentarz ekspertów: W pracy drukowanej oraz na posterze przedstawiono miejscowość Jaśkowice-Zdrój, tj. „zapomniane podkrakowskie uzdrowisko”. Autor opisał aktywność lokalnych stowarzyszeń, które działają na rzecz przywracania świadomości historycznej mieszkańcom miejscowości. Autor wykazał, że historia uzdrowiska warta jest zachowania, ponieważ pamięć o nim stopniowo zanika.
II miejsce zajęła praca pt: Pałac Ślubów
Nagrodę pieniężną w wysokości 1000 zł otrzymała autorka pracy: Vanessa Przysucha (woj. śląskie).
Komentarz ekspertów: Autorka w opisie obiektu zwróciła uwagę na subtelne połączenie architektury z elementami sztuki. Praca wykracza poza inżynierskie, odtwórcze ramy i wznosi się na wyższy poziom abstrakcji. Konstrukcja utworzona w latach 80. XX wieku, poprzez prezentację artystyczną, została przeniesiona w futurystycznie postrzeganą przyszłość, gdzie nieco brutalne kształty budowli łagodzone są poprzez grę świateł i cieni.
III miejsce zajęła praca pt: W śląskim domu – sztuka i rozrywka
Nagrodę pieniężną w wysokości 500 zł otrzymał autor pracy: Franciszek Owczarek (woj. śląskie).
Komentarz ekspertów: Autor w pierwszej części pracy opisał wybrane oleodruki, przede wszystkim poświęcone tematyce sakralnej oraz rolę, jaką pełniły w domostwach w XIX oraz XX wieku. Druga część pracy poświęcona jest historycznym audycjom radiowym. Autor wykazał potrzebę przypomnienia, zaprezentowania oraz zachowania od utracenia oleodruków oraz audycji radiowych wpisujących się w dziedzictwo kulturowe Śląska.
dr inż. Karol Król, prof. URK
Przewodniczący Jury konkursowego